Νίκος Τομαράς

Τα στοιχεία του βιβλίου


Τίτλος: Μαθησιακές Δυσκολίες ή Σύμπτωμα: Από τις ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση σε μια συμπεριληπτική κοινωνία


Συγγραφέας: Νίκος Τομαράς

Εκδότης: Εκδόσεις Πατάκη

Σελίδες: 208


Ημερ/νία Α' έκδοσης: Ιανουάριος 2009, ...
Z΄ έκδοση: Σεπτέμβριος 2019

Σε ποιους απευθύνεται


ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ, ΤΙΣ ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΕΣ, ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ, ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ / ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Με το βιβλίο αυτό οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων θα βελτιώσουν τη σχέση με τους μαθητές τους, ώστε να τη χαρακτηρίζει η διαφάνεια,το ενδιαφέρον, η αλληλεξάρτηση, η διαφοροποίηση και η αμοιβαία ικανοποίηση.

Οι γονείς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν μαθησιακές ιδιαιτερότητες και νιώθουν αδύναμοι μπροστά στον καταιγισμό των πληροφοριών που δέχονται θα υποστηριχτούν στην επιλογή του τρόπου που θα βοηθήσει τα παιδιά τους.

Οι μαθητές και νέοι –με ή χωρίς διάγνωση– θα βρουν στοιχεία του εαυτού τους, τρόπο σκέψης ή γραφής που ταιριάζει με τον δικό τους ή κάποιων συμμαθητών τους.

Οι φοιτητές θα μπορέσουν να εμπλουτίσουν την έρευνά τους και να εξαγάγουν τα επιστημονικά τους συμπεράσματα.

Το βιβλίο αυτό αποτελεί πολύτιμο εργαλείο, αφού παρουσιάζει τις κυρίαρχες σύγχρονες τάσεις και απόψεις σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, τις εκπαιδευτικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών και πώς αυτές μπορούν να καλυφθούν από τους ειδικούς, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την πολιτεία.

Απομυθοποιώντας τις Διαταραχές, σπάζοντας τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις, σε συνθήκες συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, αναπτύσσουμε την προσωπικότητα και τις δεξιότητες όλων των μαθητών.

Διαβάζοντας το νόημα που πιθανόν κρύβεται πίσω από το σύμπτωμα, τη δυσκολία, τόσο των μαθητών όσο και των ενηλίκων, αλλάζουμε την άποψη που έχουμε για τα πράγματα γύρω μας, αλλάζουμε τη ζωή μας αλλά και τις ζωές των άλλων. Το υποκείμενο, διαιρεμένο από το ασυνείδητο, έτσι κι αλλιώς καλείται να ανατρέψει τον ορισμό που του αποδίδουν.

...από το οπισθόφυλλο

Δημοσιεύματα και αναφορές


Με αφορμή το βιβλίο


Μέρος από τον πρόλογο του βιβλίου

Οι μαθησιακές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα η δυσλεξία, άγνωστες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960, στη συνέχεια αποτέλεσαν για πολλά χρόνια «διαρκή πονοκέφαλο» μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς ελάχιστοι γνώριζαν πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται στην πράξη. Τα τελευταία χρόνια τα πράγματα άρχισαν να «ομαλοποιούνται» και, με την προσπάθεια που κατέβαλαν τα πανεπιστήμια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι σχολικοί σύμβουλοι αλλά και οι σύλλογοι γονέων, σήμερα δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ο οποίος να μην έχει έστω ακούσει για τις μαθησιακές δυσκολίες.


Τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην εκπαίδευση γίνεται πολύς λόγος για τον πολυδύναμο εκπαιδευτικό και για τη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, επομένως οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων θα πρέπει όχι μόνο να είναι ενημερωμένοι για τις μαθησιακές δυσκολίες, αλλά να είναι και σε θέση να τις αντιμετωπίζουν. Στην προσπάθειά τους αυτή χρειάζονται υποστήριξη. Έχουν ανάγκη από επιστημονική πληροφόρηση και καθοδήγηση, για να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, αλλά και για να μάθουν τους τρόπους, τα μέσα και τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιούν για να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν ή ακόμα και να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους.


Ένα τέτοιο χρηστικό μέσο-βοήθημα είναι αυτό το βιβλίο του Νίκου Τομαρά, ενός εκπαιδευτικού με πολλές αναζητήσεις και πλούσια εμπειρία στις μαθησιακές δυσκολίες, γραμμένο με ιδιαίτερο μεράκι και αγάπη.


Το βιβλίο αγγίζει όλα τα θέματα των μαθησιακών δυσκολιών με λόγο λιτό αλλά και αναλυτικό, κατανοητό και ευχάριστο. Με τα πολλά παραδείγματα που περιέχει ενισχύει τους εκπαιδευτικούς στην αποστολή τους και κάνει τη μαθησιακή διαδικασία ευκολότερη και αρεστή στο παιδί. Παράλληλα, βοηθάει και τους γονείς, γιατί και αυτοί έχουν ανάγκη από ασφάλεια, στήριξη, καλύτερη ενημέρωση και προστασία.

Γιάννης Σπετσιώτης


Συνοπτικός οδηγός .pdf

Σχόλια αναγνωστών


 

Νευροαναπτυξιακές διαταραχές


    Η ταξινόμηση γίνεται σύμφωνα με το DSM-5 που εκδόθηκε από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία (American Psychiatric Association, APA) το 2013

   Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, θεωρείται ότι οφείλονται σε δυσλειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να εμφανίζονται καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής.

 

Νοητική Αδυναμία Διαταραχές της ΕπικοινωνίαςΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή Κινητικές Διαταραχές Άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές Αποκατάσταση Σχετική νομοθεσία Σύνδεσμοι Σχόλια αναγνωστών

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας


Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα είναι μια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από Απροσεξία και Υπερκινητικότητα / Παρορμητικότητα.

Συνήθως πρωτοεμφανίζεται στη νηπιακή ηλικία, έχει τη μεγαλύτερη ένταση στη σχολική ηλικία και σε πολλές περιπτώσεις εξακολουθεί να παραμένει σοβαρό πρόβλημα στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή.

Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα:

  • Δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν στη λεπτομέρεια και κάνουν λάθη απροσεξίας
  • Διασπούνται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα
  • Δυσκολεύονται στην ολοκλήρωση εργασιών
  • Αποφεύγουν τις εργασίες που απαιτούν έντονη προσοχή
  • Δυσκολεύονται στην οργάνωση των εργασιών και των δραστηριοτήτων τους
  • Χάνουν και ξεχνούν πολύ συχνά βιβλία, εργασίες κ.λπ.
  • Κινούνται νευρικά ή στριφογυρίζουν στη θέση τους
  • Βρίσκονται συνέχεια σε κίνηση
  • Δε σκέφτονται πριν ενεργήσουν
  • Διακόπτουν συζητήσεις και δραστηριότητες άλλων
  • Απαντούν σε ερωτήσεις πριν τις ολοκληρώσει ο ομιλητής
  • Δυσκολεύονται να περιμένουν τη σειρά τους
Επιστροφή

Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή


Ο όρος Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή αναφέρεται σε μία ομάδα εγγενών διαταραχών που δυσχεραίνουν τη διαδικασία της μάθησης και μπορεί να αφορούν έναν ή και περισσότερους τομείς μαθησιακής λειτουργικότητας. Ανάλογα με τον μαθησιακό τομέα στον οποίο παρατηρείται η έκπτωση της λειτουργικότητας, οι μαθησιακές διαταραχές μπορεί να αφορούν την ανάγνωση, τη γραπτή έκφραση ή τα μαθηματικά. Έτσι έχουμε αντίστοιχα:

  • Διαταραχή της Ανάγνωσης (εναλλακτικός όρος: Δυσλεξία)
  • Διαταραχή της Γραπτής Έκφρασης
  • Μαθηματική Διαταραχή (εναλλακτικός όρος: Δυσαριθμησία)

Τα άτομα με Διαταραχή της Ανάγνωσης:

  • Διαβάζουν αργά και συλλαβιστά χωρίς τη σωστή χρήση των σημείων στίξης. Η ανάγνωσή τους είναι με επαναλήψεις ή παραλείψεις συλλαβών και λέξεων, με συγχύσεις γραμμάτων, συλλαβών και λέξεων που μοιάζουν μεταξύ τους
  • Αδυνατούν να κατανοήσουν ή να απομνημονεύσουν το κείμενο που έχουν διαβάσει
  • Στη γραφή τους παραλείπουν, αντιμεταθέτουν ή προσθέτουν γράμματα, συλλαβές ή και ολόκληρες λέξεις. Μπορεί να συγχέουν ή και να αντικαταστούν γράμματα που μοιάζουν οπτικά ή ακουστικά. Γράφουν καθρεπτικά κάποια γράμματα ή αριθμούς ενώ δεν αφήνουν κενά ανάμεσα στις λέξεις. Τέλος δεν τονίζουν ή παρατονίζουν κάποιες λέξεις
  • Κάνουν πολλά λάθη γραμματικά, παραγωγικά, θεματικά αλλά και φωνητικά-φωνολογικά
  • Δυσκολεύονται να κατανοήσουν, να συγκρατήσουν ή να αναπαράγουν σύνθετες προτάσεις
  • Δεν υπάρχει σαφήνεια ή οργάνωση της γραπτής έκφρασή τους

Τα άτομα με Μαθηματική Διαταραχή:

  • Παραλείπουν, προσθέτουν, αντικαθιστούν, αντιμεταθέτουν όταν γράφουν ή διαβάζουν αριθμούς. Έχουν δυσκολίες στις έννοιες του χρόνου και του προσανατολισμού ενώ κάνουν σημαντικά λάθη στις οικονομικές συναλλαγές τους
  • Η επίδοσή τους από μέρα σε μέρα ποικίλλει
  • Έχουν δυσκολία κατά την επεξεργασία αριθμητικών πληροφοριών, την εκμάθηση αριθμητικών πράξεων και εκτέλεση υπολογισμών με ακρίβεια ή ευχέρεια
Οι Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές δεν οφείλονται σε χαμηλή νοητική ικανότητα ή στην έλλειψη εκπαιδευτικών ευκαιριών
Επιστροφή

Αποκατάσταση Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής


Η έγκαιρη αξιολόγηση της Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής είναι και το κλειδί για το σωστό σχεδιασμό και την κατάλληλη στήριξη με εξατομικευμένο πρόγραμμα που θα οδηγήσει και στην αποκατάσταση της.

Η Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή (της Ανάγνωσης, της Γραπτής Έκφρασης ή των Μαθηματικών) δεν είναι ασθένεια, ούτε αντιμετωπίζεται ως τέτοια.

Μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο από εξειδικευμένα άτομα. Αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο της αναγνώρισης και αποδοχής της ειδικής κατάστασης, τόσο από το σχολείο, όσο και από την οικογένεια.

Στην αποτελεσματική αντιμετώπιση συμβάλλουν τρεις παράγοντες, ο καθένας βέβαια από τη δική του σκοπιά και με τη συμβολή που του αναλογεί: το σχολείο, ο ειδικός αποκαταστάτης και η οικογένεια.

Στο σχολείο και την οικογένεια είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα θετικό ψυχολογικό κλίμα που θα κινητοποιήσει το παιδί να επιστρατεύσει όλες τις δυνάμεις του.

Η αντιμετώπιση είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και προϋποθέτει βαθιά γνώση του προβλήματος. Αν δεν τηρηθούν σχολαστικά αρχές και τεχνικές, η όλη παρεμβατική - αποκαταστασιακή προσπάθεια θα οδηγηθεί σε αδιέξοδα οδυνηρά κυρίως για τον ίδιο το μαθητή.

Επιστροφή

Σχετική νομοθεσία


Νόμοι

Νόμος 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ν 3194-2003 Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις.
    Άρθρο 2. Θέματα ειδικής αγωγής.
    Άρθρο 3. Ίδρυση Σ.Μ.Ε.Α. στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών.

Ν 2817-2000 Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις.

Προεδρικά Διατάγματα

Π.Δ. 60-2006Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου - Άρθρο 27 και άρθρο 36.

Π.Δ. 64-2005Τροποποίηση του Π.Δ. 86-2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου - Άρθρου 27 και άρθρου 36.

Π.Δ. 80-2003Τροποποίηση του Π.Δ. 86-2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.
    » Επανεξέταση μαθητών που εξετάζονται προφορικά.
    » Πιστοποίηση δυσλεξίας.

Π.Δ 26-2002 Τροποποίηση του Π.Δ. 86-2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.

Π.Δ. 86-2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.
    » Άρθρο 27 Εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    » Άρθρο 36 Λοιπά θέματα - Μαθητές Σ.Μ.Ε.Α. Β΄και Γ΄Λυκείου.

Υπουργικές Αποφάσεις

ΦΕΚ 449 τ.B' της 304-2007 Καθορισμός εβδομαδιίου ωραρίου εργασίας των κλάδων του Ειδικού εκπαιδ.

  • Καθορισμός εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας των κλάδων του Ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ).
  • Τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) και ωράριο εργασίας του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτά.
  • Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων. α) Του εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης), και σε προγράμματα ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και παροχή διδασκαλίας στο σπίτι). β) Του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εγγύκλιοι

Γ6-46429-2007 Αξιολόγηση μαθητών.

ΚΒ-120786-2005 Εξέταση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

Β6-32605-2004 Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων Υποψηφίων.

Επιστροφή

Σχόλια αναγνωστών


«Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος Γκουστάβ Φλομπέρ έγραφε στην ανηψιά του ότι σε μια επίμονη προσπάθεια να καταλάβει τα σύμβολα της αλφαβήτου το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να ξεσπάσει σε λυγμούς. Στο ίδιο «κλίμα» μεγάλωσε και ο περίφημος εφευρέτης Τόμας Έντισον, καθότι οι δάσκαλοί του έλεγαν ότι ήταν ηλίθιος, κάτι για το οποίο είχε σχεδόν πειστεί. Αλλά και τον πατέρα του Αλβέρτου Αϊνστάιν οι δάσκαλοι δεν τον έκαναν και τόσο περήφανο. Τον θεωρούσαν νοητικά αργόστροφο μαθητή, χαμένο στα ανόητα όνειρά του. Όπως εξηγεί και η κ. Αλίκη Τζεν, η επιστημονική κοινότητα δε γνωρίζει σε βάθος τι πραγματικά είναι η δυσλεξία ή τι την προκαλεί.

Μέσα από το βιβλίο σου οι απορίες αυτές εξηγούνται και δίνονται με κατανοητό τρόπο στην «παρεξηγημένη εξυπνάδα» λύσεις και τρόποι αντιμετώπισής της.

Εύγε στις προσπάθειές σου.»

Με εκτίμηση
Βίκυ, Δασκάλα


«Το βιβλίο σου, πιστεύω ότι θα βοηθήσει τους δασκάλους εκείνους που βάζουν σε δεύτερη μοίρα τον εαυτό τους και σε πρώτη το παιδί που μαθαίνει.

Αφήνουμε εκείνους που θέλουν να πιστεύουν ότι κάνουν μάθημα με παιδιά και είναι αυτοί οι αλάνθαστοι, ανεβασμένοι στο βάθρο της αυθεντίας τους, κλεισμένοι μέσα στο κέλυφος των γνώσεών τους, αν ξέρουν πώς περνάνε αυτά που γνωρίζουν στα παιδιά, θα ήσαν και καλύτεροι δάσκαλοι και δεν θα βγάζαμε σήμερα γενιές αναλφάβητων και γενιές παιδιών που δεν αγαπούν τη γνώση.

Το ξεκοκαλίζω... Μου αρέσουν τα δείγματα αξιολόγησης γραπτών και... η γραμματοσειρά (δεν φοράω τα γυαλιά μου)!»

Αναστασία, Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας


«Αγαπητέ συνάδελφε έπαθα σοκ από τις εκθέσεις των παιδιών. Χρόνια δασκάλα, ομολογώ χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα με τους μαθητές μου, δε μπορούσα να φανταστώ ότι τα παιδιά θα μπορούσαν να νιώσουν και να εκφραστούν έτσι...»

Με εκτίμηση
Ρούλα, Δασκάλα


«Προφανώς δεν περιμένατε από μία δικηγόρο να αξιολογήσει τη δουλειά σας. Θέλω να σας πω όμως ότι το βιβλίο σας το βρίσκω εξαιρετικό από κάθε άποψη. Γραπτό που υποδηλώνει και το χαρακτήρα, την ψυχή και το συναίσθημά σας.»

Χριστίνα, Δικηγόρος


«Αγαπητέ συνάδελφε συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά σας, μόλις τελείωσα το βιβλίο σας και μόνο θετικά σχόλια έχω να κάνω. Πιάνετε όλα τα θέματα με τρόπο κατανοητό, σε μικρές ενότητες που δεν κουράζουν τον αναγνώστη. Μου άρεσαν οι πλαγιότιτλοι που αποτελούν ερέθισμα θετικό για ξεκούραστο διάβασμα. Όλοι μαθαίνουν διαβάζοντας το και εγώ έμαθα πολλά παρότι δάσκαλος ειδικής αγωγής. Βρήκα συγκεντρωμένα όλα όσα ενδιαφέρουν κάθε συνειδητοποιημένο δάσκαλο.»

Γιώργος, Δάσκαλος ειδικής αγωγής


«Πρώτα από όλα νομίζω ότι διαθέτει εξαιρετική αισθητική. Η γραφή του είναι λιτή και καθαρή, χωρίς περικοκλάδες και περιττά στολίδια. Έχει συγκροτημένη δομή.

Αν κάθε δάσκαλος και κάθε γονιός το διάβαζε, πιστεύω πως θα άλλαζε συνολικά η κουλτούρα αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι συνολικά το βιβλίο έχει χαρακτήρα πρακτικού εγχειριδίου, οπότε τα κεφάλαια δεν είναι μακροσκελή.

Καλύπτει όλο το εύρος των προβλημάτων μάθησης. Μερικά από αυτά εγώ τα αγνοούσα παντελώς.

Περιέχει εξαιρετικούς πίνακες και διαγράμματα (π.χ. το πινακάκι της σελ. 64 ήταν για μένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και διαφωτιστικό).

Νομίζω ότι είναι πολύ πετυχημένη και χρήσιμη για τον αναγνώστη η παράθεση σχολίων στο περιθώριο των σελίδων.

Έξυπνη ιδέα οι απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα και το παράρτημα με τα ΚΔΑΥ.

Επίσης είναι πολύ ωραία η δασκάλα του εξώφυλλου.

Παρότι αναφέρεται σε πρακτικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, νομίζω ότι θα χωρούσε και μια μεγαλύτερη αναφορά (γίνονται μόνο νύξεις) στα γενεσιουργά αίτια των προβλημάτων μάθησης.»

Βασίλης, Δάσκαλος


«Πολύ τρυφερό εκ μέρους σας να παραθέσετε κείμενα ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. Παρότι ενημερωμένη κέρδισα πολλά διαβάζοντας το βιβλίο σας.»

Ιωάννα, Φιλόλογος


«Η παρουσίαση γραπτών των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι συγκλονιστική. Ενισχύει το κείμενo και μας φέρνει σε μια πιο άμεση επαφή.»

Πόπη, Ψυχολόγος


«Έχω διαβάσει αρκετά βιβλία με σχετικό θέμα. Το κεφάλαιο της Μεταγνώσης -το οποίο δε γνώριζα- μου έδωσε απαντήσεις για τις δυσκολίες που παρουσιάζει ο γιος μου. Ευχαριστώ.»

Ντίνα, μητέρα


«Συγχαρητήρια για την πολύ ωραία αυτή δουλειά! Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η πρωτότυπη οργάνωση του περιεχομένου, που καθιστά το βιβλίο εύχρηστο και φιλικό προς τον αναγνώστη. Πραγματικά απαντά στις απορίες και τις ανάγκες γονέων και εκπαιδευτικών. Ευχόμαστε να βρει την ανταπόκριση που αξίζει!»

Βαλίνα και Τάσος, Ειδικοί Παιδαγωγοί


«Ενημερώθηκα τυχαία για το βιβλίο σας από τον βιβλιοπώλη μου. Διαβάζοντάς το αισθάνθηκα ειλικρινά τυχερή που ένας ανήσυχος και γεμάτος αγωνίες εκπαιδευτικός και άνθρωπος βρέθηκε στο δρόμο μου. Νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω για το ταξίδι που μου χαρίσατε. Συγχαρητήρια...»

Κων/να, μητέρα


«Οι γνώσεις σας σε συνδυασμό με την πείρα σας δημιούργησαν ένα εξαιρετικό εργαλείο...»

Ζωή, Δασκάλα ειδικής αγωγής


«Καταφέρατε να προσθέσετε στην ελληνική βιβλιογραφία των Μαθησιακών Δυσκολιών ένα βιβλίο που έλειπε. Συγχαρητήρια.»

Γιάννης, Δάσκαλος ειδικής αγωγής


«Δομημένο αυστηρά πάνω στη λογική, δεν φιλολογεί ούτε πλατιάζει και απαντά σε τρόπους αντιμετώπισης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες από γονείς και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον η σελιδοποίηση διευκολύνει στη ροή και την κατανόηση τού κειμένου. Εξαιρετικό.»

Μιράντα, Δημοσιογράφος


«Το βιβλίο είναι εξαιρετικό!...δίνει αισιοδοξία σε παιδιά και γονείς...ευαισθητοποιεί εκπαιδευτικούς και βοηθάει όσους θέλουν να προχωρήσουν.»

Μαρία, Δασκάλα


«Το βιβλίο σας είναι ένας πολύτιμος οδηγός. Σας ευχαριστώ...»

Πόπη, Φιλόλογος


«Αυτές τις μέρες διάβασα το καινούργιο σας βιβλίο. Δεν είχα διαβάσει ποτέ κάτι παρόμοιο. Δεν μπορούσα να φανταστώ τις δυσκολίες που έχουν τα δυσλεξικά παιδιά και βέβαια το μεγαλύτερο σοκ για μένα ήταν η αντιμετώπιση κάποιων, που θέλουν να λέγονται δάσκαλοι, προς αυτά.

Επίσης με εντυπωσίασε ο χαρακτηρισμός των παιδιών σε κάποιους δασκάλους.

Το βιβλίο μου άρεσε πολύ!»

Γεωργία, Μητέρα

Επιστροφή