Ο Νίκος Τομαράς ξεκίνησε τις σπουδές του με τα Παιδαγωγικά, συνέχισε στη Νομική Σχολή που δεν ολοκλήρωσε καθότι τον κέρδισε η αγάπη του για τα παιδιά επιλέγοντας να δουλέψει ως δάσκαλοςστην ιδιωτική και αργότερα στη δημόσια εκπαίδευση.
Μετά τη μετεκπαίδευσή του στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδικεύτηκε σε προγράμματα διάγνωσης και αποκατάστασης Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών.
Ακολούθησαν οι σπουδές του στη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία επιλέγοντας το μεταπτυχιακό στο University of East London (MA Counselling and Psychotherapy).
Ασχολείται με τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (Νοητική Αδυναμία, Διαταραχές της Επικοινωνίας, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας, Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, Κινητικές Διαταραχές, Άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές) περίπου τριάντα χρόνια.
Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη διάγνωση και αποκατάστασή τους, όπως επίσης και σε ομάδες παραγωγής αποκαταστασιακού και εκπαιδευτικού υλικού.
Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα, ενώ η μεταπτυχιακή του έρευνα έχει τίτλο:
«Κατανοώντας σε βάθος το βίωμα του πατέρα με παιδί διαγνωσμένο με μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο».
Έχει παρουσιάσει τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών σε συνέδρια και συχνά συμμετέχει σε ημερίδες για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών, φοιτητών, ιατρών και άλλων ειδικοτήτων που ασχολούνται με το παιδί.
Με τη συμμετοχή του σε διαφορά επιστημονικά σωματεία (Κέντρο Ψυχολογικών Μελετών, Ινστιτούτο Έρευνας και Μελέτης Δυσκολιών Μάθησης, Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Εταιρεία Μελέτης της Ανάπτυξης Παιδιών και Εφήβων, Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας) έχει υπηρετήσει και υπηρετεί όλα αυτά τα χρόνια τον χώρο αυτό.